Fen İşleri Müdürlüğü
A A A

Fen İşleri Müdürlüğü

T.C.
ŞAVŞAT BELEDİYE BAŞKANLIĞI
FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1: (1) Bu yönetmeliğin amacı Fen İşleri Müdürlüğü’nün görev alanını, sorumluluk ve yetkilerini, görevlerin yerine getirilişi ve yetkilerin kullanımında başvurulacak yöntemleri belirlemektir.

Kapsam

MADDE 2: (1) Bu yönetmelik, Şavşat Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, çalışma usul ve esaslarını kapsar.

Hukuki Dayanak

MADDE 3: (1) Fen İşleri Müdürlüğü, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu, 4734, 4735 sayılı Kamu İhale Kanunu ve yönetmeliği, 5018 sayılı Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu, 3194 sayılı İmar Kanunu ve yönetmeliği, 5366 sayılı Eski Eserler Kanunu ve yönetmeliği ve diğer ilgili mevzuatın verdiği yetkilerle hizmetlerini yürütmektedir.

Tanımlar

MADDE 4:

  1. Bu yönetmeliğin uygulanmasında;

    1. Belediye: Şavşat Belediyesini,

    2. Başkan: Şavşat Belediye Başkanını,

    3. Başkan Yardımcısı: Belediye başkanı tarafından konuyla ilgili olarak görevlendirilen Şavşat Belediye Başkan Yardımcısını,

    4. Birim: Fen İşleri Müdürlüğünü,

    5. Müdür: Birim müdürünü veya müdür vekilini ve sadece verilen yetkiyi kullandığı alanlara münhasır olmak üzere müdür tarafından verilen imza yetkisini kullananları,

    6. Personel: Müdür ve şef tanımının dışındaki birim mensuplarını ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Teşkilat

MADDE 5:

  1. Fen İşleri Müdürlüğü İdari Teşkilatı Müdür, 2 adet inşaat mühendisi(Hizmet Alımı), 2 adet tekniker (Hizmet Alımı), 1 adet büro personelinden  oluşur.

  2. Şeflikleri yeniden biçimlendirme, mevcut şeflikleri kaldırma veya yeni şeflik kurmada, şeflikleri yeniden görevlendirmede Fen İşleri Müdürü yetkilidir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Personelin Nitelikleri, Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Personelin unvan ve nitelikleri

MADDE 6:

  1. Fen İşleri Müdürlüğüne atanacak personelin unvan ve nitelikleri aşağıdaki gibidir.

    1. Fen İşleri Müdürü: 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve “İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler İle Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda ilgili kanun ve yönetmeliklere uygun olarak atanır.

    2. Şef: 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve “İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler İle Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanır.

    3. Memurlar: KPSS sınavı ile 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler doğrultusunda atanır.

    4. Sözleşmeli Personel: 5393 sayılı yasanın 49. maddesine göre kadro karşılığı gösterilmek ve sözleşme yapılmak suretiyle çalıştırılır.

    5. İşçiler: Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Daimi Kadrolarına İlk Defa İşçi Olarak Alınacaklar Hakkında Uygulanacak Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre atanır.

Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 7:

  1. Fen İşleri Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir.

    1. Fen İşleri Müdürünün Görevleri:

      1. Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil eder.

      2. Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir.

      3. İlçenin sosyal ve ekonomik gelişmesini sağlayacak yatırımlar için;

        1. Müdürlüğün stratejik planları hazırlamak/hazırlatmak,

        2. Stratejik planlar doğrultusunda yıllık bütçe hazırlamak/hazırlatmak,

        3. Stratejik planlar ve bütçe doğrultusunda projeler hazırlamak ve/veya hazırlatmak, hazırlanan projelerin ihale ve uygulamasını sağlamak.

      4. Hizmetlerin yerine getirilmesinde öncelik sırası, belediyenin mali durumu ve hizmetin ivediliğini dikkate alarak belirlemek,

      5. Müdürlüğün harcama yetkilisi ve Müdürlükte çalışan personelin birinci sicil amiri olup memur personelin başarı ve performans değerlendirmesini sağlamak,

      6. Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını belirleyip, programlayarak, çalışmaların bu programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlamak,

      7. 5393 sayılı Belediye Kanununun 14. maddesinde belirtilen belediyenin görev ve  sorumluluklarından ilçe belediyelerine düşen bayındırlık hizmetlerinin icrasını sağlamak,

      8. Müdürlüğün görevlerini yerine getirecek her türlü malzeme, mal, araç ve personel teminini yasaların mevzuatı çerçevesinde sağlamak,

      9. İlçemizdeki diğer kamu kuruluşlarına ait eksiklikleri tespit etmek, bu eksiklikleri ilgili kuruma iletmek,yapımı için takibini sağlamak,

      10. İlçemizde Bayındırlık hizmeti sunan diğer kurumların yatırımları ile ilgili koordinasyonu sağlamak,

      11. Müdürlük Bünyesinde görev yapan şefliklerin tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini sağlamak,

      12. Müdürlük emrindeki araç ve iş makinelerini sevk ve idare eder, ihtiyaç halinde araç ve iş makinesi alınması veya kiralanması hususunda gerekli çalışmaların yapılmasını sağlamak,

      13. Yeterli sayı ve nitelikte personel istihdamını, personelin konularıyla ilgili eğitimini ve  yetiştirilmelerini sağlayacak çalışmalar yapmak,

      14. İç ve dış denetim sırasında denetçilere bilgi, belge ve kolaylık sağlamak,

      15. Müdürlüğün faaliyetlerinin periyodik olarak raporlanmasını sağlar,

      16. Astların performansını periyodik olarak değerlendirir, birimde moral ve motivasyonu artırıcı çalışmalar yapmak,

      17. Fen İşleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak,

      18. Üst makamlarca verilecek benzeri nitelikteki diğer görevleri yerine getirmek.

    2. Fen İşleri Müdürünün Yetkileri :

      1. Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için karar verme, tedbirler alma ve uygulatma yetkisi.

      2. Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunma yetkisi.

      3. Müdürlük ile ilgili yazışmalarda 1. derece imza yetkisi.

      4. Disiplin Amiri olarak personeline, mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verme yetkisi.

      5. Müdürlüğüne bağlı kadro görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapma, rastlayacağı aksaklıkları giderme yetkisi.

      6. Müdürlük emrinde görev yapan personele, ilgili yönetmelik çerçevesinde sicil raporu düzenlemek, ödül ve takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı ile Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak yetkisi.

      7. Sorumlu olduğu tüm görevlilerin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme yetkisi.

      8. Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlüğe tayin şartlarını haiz olan personelden birini müdürlüğe vekâlet etmek üzere belirleme ve makamın onayına sunma yetkisi.

      9. Birimdeki tüm görevlilerin işlevleri itibariyle görev dağılımını yapma yetkisi.

      10. Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme yetkisi.

    3. Fen İşleri Müdürünün Sorumlulukları:

      1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer Belediye Mevzuatının kendisine yüklediği görev ve yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasından ve ilgili kanun ve yönetmeliklerin uygulanmasından sorumludur.

Müdürlüğe Bağlı Şeflikler ve Görevleri

MADDE 8:

  1. Şef, Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri çerçevesinde, üst amirlerinin emirleri doğrultusunda işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütülmesinde Müdürlük Makamına karşı tam yetkili ve sorumlu kişidir.

    1. Bağlı Şeflikler:

      1. Teknik İşler Şefliği

        1. Proje ve İhale Bürosunun görevleri: Proje ve İhale Bürosunun görevleri aşağıdaki gibidir.

          1. Müdürlüğün talimatları doğrultusunda stratejik plan hazırlamak,

          2. Müdürlüğün yıllık bütçesini hazırlamak,

          3. Yapım, bakım, onarım ihtiyacı olan cadde, sokak ve meydanları tespit etmek, bu ihtiyaçlara binaen asfalt, yol, bordür, tretuar ve meydan düzenlemeleri ile ilgili fiyat tespiti yaklaşık maliyet hazırlamak, ihale işlemleri ve ihale dosyası hazırlamak,

          4. İhale işlemleri ile ilgili proje ve etüt hazırlamak, ihale işlem dosyası hazırlamak, ihale işlemlerini yürütmek, işlerin yönetmelik ve şartnamelere uygun yapılmasını kontrol etmek,

          5. İşlere ait hak ediş ve kesin hak edişleri düzenlemek.

          6. Kat karşılığı veya Yap-İşlet-Devret metodu ile yaptırılan işlerin kontrolörlüğünü yapmak bunlarla ilgili bütün işlemleri yerine getirmek,

          7. Belediye sınırları içerisinde yürürlükteki imar planlarına uygun olarak yeni yolların yapılmasını ve mevcut yolların onarılmasını sağlamak,

          8. Her zaman ve her şartta yolların ulaşıma açık tutulmasını, bunun için ihtiyaç duyulan malzemelerin zamanında temin edilerek kullanıcılara verilmesini sağlamak,

          9. Belediye sınırları içerisindeki yeni yapılan yolları asfaltlamak, mevcut ve bozulan asfaltların onarılması çalışmalarını yürütmek,

          10. Genişletilmesi gereken yolların genişletilmesini ve tesviyelerinin yapılmasını, mevcut yolların imar planına uygun hale getirilmesini sağlamak,

          11. Gerekli yerlere istinat duvarı ve merdivenli yol yapılmasını sağlamak,

          12. Yaya ve araç trafiği ulaşımının rahatlıkla sağlanması için köprü, kavşak, alt-üst geçit yapımı ve yayalaştırma uygulamaları yapmak,

          13. İlçe genelinde yaya ve araç trafiğini düzenlemek amacıyla araştırma, etüd, proje yapmak ve bu konuda ve Zabıta Müdürlüğü ile müşterek çalışmak,

          14. İlçedeki okul binalarının inşaatını, bakım ve onarımını yapmak, okulların bahçelerinin düzenlenmesini, asfalt ve bordür yapılmasını, spor sahalarının yapılmasını, tuvaletlerin tamiratlarını, bahçe duvarı ve korkulukların tamiratlarını, iç-dış boyalarının yapılmasını, çatı onarımının yapılmasını, elektrik ve aydınlatma tamiratlarının yapılmasını sağlamak,

          15. Park, meydan ve açık alanlarda aydınlatma sistemlerinin projelendirilmesi ve yapım işleri,

          16. Kentte Sağlık Ocağı, ,Kültür ve Sanat Merkezleri, Belediye Hizmet Binaları, Muhtarlık binalarının ve Başkanlık tarafından karar verilen diğer yapıların yapımı, tadilat ve onarımını yapmak veya yaptırmak,

          17. Eğitim ve Kültür ile ilgili yurtlar ve tesislerin yapımı ve mevcut tesislerin bakım ve onarımını yapmak veya yaptırmak,

          18. İlgili müdürlüklerin talepleri doğrultusunda 3194 sayılı yasa kapsamında tehlike arz etmesi durumunda bina, arsa vb. yapıların çevresini korumaya almak,

          19. Spor sahalarının projelendirilmesi, uygulanması, düzenlenmesi, bakım ve onarımını (Basket potalarının, voleybol sahalarının yapılması, soyunma odalarının boyanması, demir korkuluklarının yapılması v.b.) sağlamak,

          20. Cadde, sokak, okul ve ilçenin diğer ihtiyaç duyulan yerlerine güvenliği sağlayacak, güvenlik kameraları ve sistemlerini projelendirmek ve yapmak,

          21. İlçedeki tarihi mezar ve türbelerin etrafını çevirmek ve çevre düzenlemesi yapmak,

          22. İlçedeki molozların toplanması ve döküm yerlerine naklinin yapılmasını sağlamak,

          23. İstimlâk edilmesi gereken gayrimenkullerin istimlâki ile ilgili olarak yetkili Müdürlükle işbirliği içerisinde gerekli çalışmaların neticelendirilmesini sağlamak,

          24. İlçe sınırları içerisinde, yağmur suyu kanallarının ve ızgaralarının projelendirilip yapılması, mevcut ızgaraların ve kanalların temizlenmesi,

          25. Gerekli durumlarda parsel bacası, rabıt bağlantısı ve kanal yapmak,

        2. Ruhsat Bürosunun görevleri: Ruhsat Bürosunun görevleri aşağıda gösterilmiştir.

          1. İlçenin diğer altyapı kurumlarına ait eksiklikleri tespit etmek, eksikliklerin giderilmesi için ilgili kurumla yazışma ve görüşme yapmak,

          2. Altyapı kurumlarının ilçemizde yapacağı yatırımlarda, aynı sokağın tekrar tekrar kazılmaması için koordinasyonu sağlamak ve bu yatırımları planlamak,

          3. Altyapı kurumlarının yatırımlarını uygun yapılmasını sağlamak, denetlemek, eksikliklerini gidermek, gerekiyorsa cezai işlem uygulamak,

          4. Altyapı kurumlarının;

            1. Çalışmaları için ruhsat tanzim etmek,

            2. Çalışma bitimine müteakip kontrol ve kabulünü yapmak,

            3. Eksikliklerini gidermek,

            4. Eksiklikler ilgili altyapı kurumlarınca giderilmediği takdirde bu eksiklikleri üçüncü kişi veya şirkete yaptırmak, masrafları cezalı olarak ilgili kurumlardan almak.

            5. Taraflarına tebliğ edilen yazılı ve sözlü müracaatları incelemek, sonuçlandırmak,

            6. Vatandaşlara ait kazıları incelemek bunlara ruhsat vermek, kontrol ve kabulünü yapmak,

            7. Altyapı kurumları ve vatandaşlarca yapılacak kazılarda, kazıların süresinde bitirilmesi ve her türlü emniyet tedbirlerinin alınmasını sağlamak,

            8. Büronun faaliyetlerini bilgisayar ortamında düzgün olarak tutmak; günlük, haftalık, aylık, yıllık olarak Fen İşleri Müdürüne bilgi vermek.

        3. Bakım ve Onarım Bürosunun Görevleri: İlçenin yol, bordür, tretuar, asfalt ve bina bakım ve onarımlarının kendi işçimiz, araç-gereçlerimiz veya kiralanan araç, gereç ve iş gücü ile yapılması amacı ile teşkil edilmiştir. Büronun görevleri aşağıda gösterilmiştir.

          1. Müdürlükçe kendilerine bildirilen görevleri ile ilgili çalışmada bulunmak,

          2. Çalışmalarında her türlü güvenlik ve emniyet tedbirlerini almak,

          3. Yaptıkları işi ve kullandıkları malzemeyi miktar, ebat, hacim v.s. günlük olarak ayrıntılı raporla Fen İşleri Müdürüne bildirmek,

          4. Kendilerine lazım olan malzemeyi depoda tükenmeden önce talepte bulunmak,

          5. Baş şoför Müdürlük emrinde görev yapan araçları amirinin emri doğrultusunda sevk ve idare etmek,

          6. Yapılan imalatların şartnamelere ve amirlerinin talimatlarına uygun yapmak,

          7. Kullandıkları malzemelerin ve iş makinelerinin bakımı, korunması ve emniyetinden sorumlu olmak,

          8. Müdürlük emrinde görevli işçi personel ile ve/veya ihale yolu ile asfalt kaplama ve yama yapmak,

          9. Bordür, tretuar yapım, bakım ve onarımını yapmak,

          10. Yağmursuyu kanalı, ızgara yapım ve temizliği yapmak,

          11. Müdürlükçe bildirilen binaların kendi işçimiz ile yapım, bakım ve onarımını yapmak,

          12. Diğer birimlere gerekli araç, gereç ve insan kaynağı desteği sağlamak,

          13. İlgili müdürlüğün talebi halinde kaçak veya ruhsatına aykırı yapıların yıkım işlemlerinde, birimine bağlı işçi, makine ve her türlü araç ve gerecin yıkımı gerçekleştirmek amacıyla ilgili müdürlüğün emrine vermek,

          14. Karlanma ve buzlanmaya karşı gerekli önlemleri almak, tuzlama ve kar küreme çalışmalarını yapmak,

          15. Elektrik, sıhhi tesisat, boyahane, marangozhane; müdürlükçe kendilerine tebliğ edilen görevleri şartnamelere uygun olarak yapmak, kullanmış oldukları aletlerin bakım ve onarımını yapmak,

          16. Belediye Meclisi kararı üzerine yapacağı anlaşmaya uygun olarak görev ve sorumluluk alanlarına giren konularda 5393 sayılı Belediye kanunun 75. maddesinde belirtilen diğer yapım, bakım, onarım işlerini yapmak,

          17. Yapılan işleri raporlayarak müdürlüğe bildirmek.

      2. İdari İşler Şefliği

        1. Kalem ve Arşiv Bürosunun görevleri: Kalem ve Arşiv Bürosunun görevleri aşağıda gösterilmiştir.

          1. Müdürlüğe gelen her türlü evrakı yazılı ve bilgisayar ortamında kayda almak,

          2. Müdürlükçe havalesi yapılan evrakı ilgili personele tebliğ etmek, sonuçlanan evrakı kayıttan düşmek,

          3. Evrakın takibini yapmak, süresi içerisinde cevaplandırılmayan evrakların takibini yaparak sonuçlandırılmasını sağlamak,

          4. Evrakları tarihine göre arşivlemek,

          5. İhale dosyası ve evraklarını düzgün bir şekilde tarihine göre arşivlemek,

          6. Yazışmalarda ve dosyalarda yazılı ve bilgisayar ortamında dizi pusulası tutmak,

          7. Dosya ve evrak arşivini yazılı ve bilgisayar ortamında kayıt etmek, düzgün bir şekilde arşivlemek,

          8. Kendisine havale edilen evrakları cevaplandırmak ve sonuçlandırmak.

        2. Teknik Personel ve Diğer Yardımcı Personel Görevleri:

          1. Yüklenici firmalara yaptırılan yapım, yol, bordür, tretuar, döşeme vb. faaliyetlerin kontrollük hizmetlerini yürütmek.

          2. Çalışmaların başlangıcında tutanak hazırlayarak belirlenen yüklenici firmaya yer teslimi ve işe başlama tutanağım hazırlamak.

          3. Çalışmalar sonucunda hak ediş raporunu hazırlamak ve gerekli görülen durumlarda ilgili düzeltmeleri yapmak ve puantaj yapılmasını sağlamak.

          4. Hazırlanan hak ediş raporunun önce müdürlük daha sonrada Başkanlık tarafından onaylanarak ve yüklenici firmaya ödeme yapılması için Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermek.

          5. Kontrollük Hizmetleri Prosedürüne göre geçici kabulü yapılan bina tesis yapımı, bordür ve tretuar döşenmesi, asfalt serilmesi vb. hizmetlerin hesaplarını incelemek.

          6. Bu hizmetlere ait dosyadaki evraktan ve hesaplan kontrol ederek tespit edilen eksiklik yada uygunsuzlukları ilgili yüklenici firma ile görüşerek gidermek.

          7. Yapım İşleri Geçici Kabul Teklif Belgesi hazırlayarak Başkanlık Makamına sunmak.

          8. Yapım İşleri Kesin Kabul Teklif Belgesi hazırlayarak Başkanlık Makamına sunmak.

          9. İş Deneyim Belgeleri (İş Bitirme, İş Durum, İş Yönetme ve İş Denetleme Belgelerini) hazırlamak.
            Arazi ölçümü değerlendirme işlemlerinin belirlenmesinden sonra iş makineleri ile yolun hafriyat veya dolgusunun yapılmasını sağlamak.

          10. Eğer gerekli ise yol yapılacak arazinin ıslâh çalışmalarının ( drenaj, yol şev hendekleri ve tesviyesi gibi) gerçekleştirilmesini sağlamak.

          11. Yol yapılacak arazi için ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile görüşerek teknik alt yapının (su, kanalizasyon, doğal gaz, telefon vb.) oluşturulmasını sağlamak.

          12. Yol yapılacak zeminin fiziksel durumu ve yolun genişliğini dikkate alarak serilecek alt temel malzemesinin kalınlığını belirlemek.

          13. Alt temel malzemenin yola serilmesi, sıkıştırılarak stabil hale getirilmesini sağlamak, bordür ve tretuarların yapılması için kot çalışmalarına başlamak.

          14. Bordür ve tretuar yapımının tamamlanmasından sonra yola üst temel malzemenin serilerek asfalt için hazır hale getirilmesini sağlamak.

          15. Bölüm faaliyetlerinde kullanılacak her türlü malzeme ve hizmet alimi arında teknik şartnameleri hazırlamak yada hazırlanmasını temin ederek onaylamak.

          16. Konusu ile ilgili teknolojik gelişmeleri izlemek, izlenmesini sağlamak ve uygulamalara yansıtılması için müdürlüğe önerilerde bulunmak. Üst ve alt kademelere gerekli bilgilerin zamanında ulaşmasını sağlamak.

          17. Sorumluluğu altındaki tüm işleri ve çalışanları denetlemek ve gerekli yönlendirmeleri yapmak.

          18. Mevcut park ve yeşil alanların kontrol ve denetimini yaparak eksikliklerin giderilmesini temin etmek, bakım ve onarım tedbirlerini zamanında almak.

          19. İlçemizin mevcut park ve yeşil alanlarında oyuncak vb. boya, kaynak gibi bakımlarını yapmak.

          20. Bölümündeki çalışma alanlarında iş güvenliği ile ilgili tedbirlerin alınmasını sağlamak.

          21. İlçe sınırları içinde Belediyemiz tarafından yapılan hoparlör sisteminin kontrolünü yapmak, onarmak.

          22. İlçe sınırları içinde Belediyemiz tarafından aydınlatılan alanların kontrolünü yapmak, onarmak ve tehlike yaratacak kesimlerde gerekli tedbirleri almak.

          23. Bayram ve önemli günlerde ses tesisatını kurmak, her zaman kullanılabilecek durumda bulundurmak.

          24. Yapılacak aydınlatma, bakım, onarım için gerekli malzeme listesini tanzim ederek Fen İşleri Müdürüne sunmak.

        3. Depo Bürosu: Depo Bürosunun görevleri aşağıda gösterilmiştir.

          1. Müdürlüğe giren malzemeleri miktar ve kalite, ebat v.s. yönünden kontrol ederek teslim almak,

          2. Müdürlüğün ihtiyacı olan malzemeleri önceden tespit ederek temini için talepte bulunmak,

          3. Depodaki malzemeleri bilgisayar ortamı ve yazılı ortamda kayıtlı tutmak,

          4. Depodan çıkan malzemelerin çıkan miktar, kullanılan yer olarak kaydını tutmak,

          5. Depodaki mevcut malzeme stokunu haftalık, aylık ve yıllık olarak Müdürlüğe bildirmek,

          6. Depodaki malzemeleri düzgün bir şekilde stoklamak,

          7. Deponun emniyetini sağlamak,

          8. Konusu ile ilgili yazışmalarda bulunmak.

Personelin Görev Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 9: (1) Müdürlük emrinde görevli memurlar, kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Hizmet ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon

Hizmetlerin İcrası

MADDE 10:

  1. Fen İşleri Müdürlüğündeki hizmetlerin icrası aşağıda gösterilmiştir.

    1. Görevin kabulü: Müdürlüğe gelen evrak bilgisayara işlenip zimmet defterine kaydedilerek ilgililerine verilir.

    2. Görevin planlanması: Fen İşleri Müdürlüğündeki çalışmalar, Müdür ve büro sorumlusu tarafından düzenlenen plan içerisinde yürütülür.

    3. Görevin İcrası: Fen İşleri Müdürlüğü tüm personeli kendilerine verilen görevleri gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.

İşbirliği ve Koordinasyon

MADDE 11:

  1. Belediye birimleri arasında ve birim içi işbirliği ve koordinasyon:

    1. Fen İşleri Müdürlüğü ile diğer birimler arasında ve birim içi koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.

    2. Fen İşleri Müdürlüğüne gelen tüm yazılar kayıt memurunda toplanır, konularına göre dosyalandıktan sonra Müdür’e verilir.

    3. Fen İşleri Müdürü dosyadaki evrakları havale eder ve şefliklere iletir.

    4. Şefliklerde görevli personel evrakları niteliğine göre inceler ve sonuca ulaştırır.

  2. Diğer kuruluşlarla koordinasyon: Fen İşleri Müdürlüğü, Valilik ve tüm Kamu Kurum ve Kuruluşları ile özel ve tüzel kişilerle yapacağı önemli yazışmalarını, sorumlu personel, Şef ve Müdürün parafı ile Belediye Başkanı ve/veya ilgili Başkan Yardımcısı imzası ile yürütülür.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Denetim, Sicil ve Disiplin

Müdürlük İçi Denetim

MADDE 12:

  1. Personel en yakın amirinden başlayarak denetime tabi tutulur.

  2. Fen İşleri Müdürü; Müdürlüğün tüm personelini her zaman gerek gördüğünde denetlemek ve ilgilileri yönlendirmek yetkisine sahiptir.

Dış Denetim

MADDE 13: (1) Fen İşleri Müdürlüğü, yasalar gereği Sayıştay, İçişleri Bakanlığı, Şavşat Belediye Meclisi ve Yargı organlarının denetimine tabidir.

Disiplin Cezaları

MADDE 14: (1) Fen İşleri Müdürlüğü emrinde görev yapan tüm personelle ilgili disiplin işlemleri, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun, 4857 sayılı İş Kanunu hükümleri ve Belediye ile yetkili sendika arasında imzalanan Toplu İş Sözleşmesi hükümlerine ve yürürlükteki ilgili diğer mevzuata uygun olarak yürütülür.

ALTINCI BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yönetmelikte yer almayan hususlar

MADDE 15:

  1. İş bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili umumi hükümler çerçevesinde hareket edilir.

  2. Şef’likler oluşturuluncaya kadar bu görev Fen İşleri Müdürü ve personeli tarafından yerine getirilecektir.

  3. Belediyenin yapacağı faaliyet ve hizmetler Belediye mücavir alan sınırları içerisinde yapılacaktır.

Yürürlük

MADDE 16: (1) Bu yönetmelik Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben 3011 sayılı kanun doğrultusunda ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 17: (1) Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.